Strona korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły dotyczące plików cookies znajdziesz w Polityka Prywatności.
Tak akceptuję
Odzyskaj kondycję po porodzie

Jak po porodzie odzyskać kondycję?

Rozstępy, cellulitis, ciemne plamy na buzi, wiotki biust to najczęstsze mankamenty urody kobiety, z jakimi boryka się ona po okresie ciąży i porodzie. Jeśli zadbasz o siebie, szybko wrócisz do poprzedniej kondycji.

Przebarwienia na twarzy zazwyczaj znikają kilka tygodni po porodzie. Jeżeli po tym czasie wciąż są widoczne, można wypróbować kosmetyki wybielające, które zawierają złuszczające naskórek kwasy owocowe i wybielające wyciągi roślinne. Domowe kuracje jednak nie zawsze przynoszą oczekiwane efekty. Dlatego warto rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej kosmetyczki. Może ona wykonać zabieg złuszczający naskórek, przy użyciu kwasu glikolowego. Zabieg ten poprzedzony jest zazwyczaj stosowaniem przez okres kilkunastu dni kremów z zawartością kwasów owocowych. W przypadku, gdy kuracja ta nie przyniesie spodziewanych rezultatów, wskazane jest skorzystanie z usług lekarza dermatologa, który zastosuje kwas glikolowy o bardzo wysokim stężeniu.

Gdy wypadają lub rozdwajają Ci się włosy powinnaś zadbać o nie szczególnie. Nigdy nie należy myć ich w zbyt gorącej wodzie. Szampon należy delikatnie wcierać w skórę głowy. Przy każdym myciu zaleca się stosowanie odpowiednio dobranej odżywki do włosów. Raz na jakiś czas można nałożyć na włosy maskę wzmacniającą – jej składniki przenikają do wewnątrz włosa, sprawiając, że włosy są sprężyste, bardziej gładkie i błyszczące.

Zadbaj o swoje nogi – jeśli zaatakowane zostały pomarańczową skórką, można masować je przed kąpielą miękką szczotką z naturalnego włosia. Pod ciepłym, ale absolutnie nie gorącym prysznicem można użyć też masażera (na przykład ujędrniający żel z nakładką masującą). Spalanie tkanki tłuszczowej ud i pośladków można pobudzić peelingiem wykonywanym ruchami okrężnymi co najmniej dwa razy w tygodniu.
Pas poporodowy pomaga powrócić do sylwetki sprzed urodzenia dziecka po porodach fizjologicznych, wzmacnia nadmiernie rozciągnięte powłoki brzuszne, jest idealny po porodach operacyjnych (cięcie cesarskie) – zabezpiecza przed wystąpieniem przepukliny pooperacyjnej.
Pas daje poczucie pewności i bezpieczeństwa, ułatwia wczesne wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych wzmacniających mięśnie brzucha; systematyczne noszenie pasa i wykonywanie odpowiedniego zestawu ćwiczeń przyspiesza powrót do sylwetki sprzed ciąży.
Jednak pas należy stosować z umiarem, nie więcej niż 3-4 godziny dziennie, bo „rozleniwia” mięśnie – rzeczywiście trzeba ćwiczyć „brzuszki” i mięśnie miednicy mniejszej. Można używać go już parę dni po porodzie, nawet po cięciu cesarskim, ale nie dłużej niż 4 tygodnie, potem już nie trzyma tak dobrze mięśni.

Konsultacja naukowa dr n. med. Ewa Kuś, specjalista ginekolog położnik

Więcej o Elevit Pronatal

Produkty z kategorii